Διοργάνωση σεμιναρίων

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ :
Βογιατζή Μαρία - Ψυχολόγος
 
Αντιλαμβανόμενοι τις ανησυχίες των ανθρώπων που ασχολούνται με παιδιά, καθώς και την ανάγκη τους για δια βιου μάθηση, ξεκινάν στον χώρο μας εκπαιδευτικά σεμινάρια που απευθύνονται σε επαγγελματίες υγείας, φοιτητές, παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς και γονείς. Η διάρκειά τους είναι από ένα έως δύο μήνες (ανάλογα με τις ανάγκες και την ύλη που καλείται να καλύψει το κάθε σεμινάριο). Τα μαθήματα γίνονται μια φορά την εβδομάδα από Δευτέρα έως Σάββατο σε ώρες που εξυπηρετούν τον σπουδαστή κατόπιν συνεννόησης με τη γραμματεία. Επίσης υπάρχει η πιθανότητα παρακολούθησης εξ αποστάσεως για όσους βρίσκονται μακριά ή έχουν φορτωμένο πρόγραμμα εργασίας. Οι τιμές είναι προσιτές και ανάλογες με τις ανάγκες της εποχής. Παρακάτω μπορείτε να ενημερωθείτε για τους τίτλους των σεμιναρίων, το περιεχόμενο και τη θεματολογία τους.

ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Βασικές αρχές των Νευροεξελικτικών διαταραχών της παιδικής ηλικίας
 Ο σκοπός του σεμιναρίου είναι η απόκτηση βασικών γνώσεων σχετικών με τις νευροεξελικτικές διαταραχές της παιδικής ηλικίας, καθώς και η ενδυνάμωση του βιογραφικού με την απόκτηση του πιστοποιητικού για την αγορά εργασίας. Η διάρκεια του είναι για ένα μήνα με ένα δίωρο μάθημα την εβδομάδα.
 
Περιγραφή του αντικειμένου
 
Στις μέρες μας, όλο και περισσότερες νευροεξελικτικές διαταραχές έχουν έρθει στην επιφάνεια και όλο και περισσότεροι άνθρωποι ενδιαφέρονται να μάθουν σχετικά με αυτές. Ο όρος αυτός περιλαμβάνει διαταραχές που οφείλονται σε διαφοροποιήσεις στις δομές του εγκεφάλου με αποτέλεσμα να δημιουργούνται στο παιδί δυσκολίες στον τομέα της ανάπτυξης, της κοινωνικής συνδιαλλαγής, της ένταξης του σε κάποιο πλαίσιο, της διάκρισης και της εκδήλωσης των συναισθημάτων και της γενικότερης συμπεριφοράς του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αιτιολογία, που άλλοτε είναι γνωστή και σε άλλες περιπτώσεις πιο σύνθετη. Εξίσου σημαντική είναι η παρέμβαση και ο χειρισμός των δυσκολιών των παιδιών. Η πρόγνωση και η εξέλιξη ενός παιδιού που έχει διαγνωστεί με κάποια νευροεξελικτική διαταραχή ποικίλλουν. Σημαντικό ρόλο σε όλο αυτό, διαδραματίζουν εκτός από τους βιολογικούς παράγοντες και οι περιβαλλοντικοί με τα ερεθίσματα που θα δώσουν στο παιδί. Ποια είναι λοιπόν αυτά τα κομμάτια που συνθέτουν αυτό το πάζλ και πόσο δύσκολο είναι να συνδεθούν όλα αυτά τα κομμάτια μεταξύ τους; Ποιο είναι το προφίλ και ποια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διάφορων διαταραχών και με ποιους τρόπους μπορούμε να παρέμβουμε για να βοηθήσουμε στους διάφορους τομείς μάθησης, ψυχολογικής και συναισθηματικής ανάπτυξης;
 
Θέματα που αναλύονται στο σεμινάριο 
 · Σύνδρομο DOWN
· Αυτισμός- Asperger
· Σύνδρομο Turner
· Σύνδρομο Prader-Willy
· Σύνδρομο William
· Σύνδρομο Tourette
· Σύνδρομο Dravet
· Σύνδρομο Fragile-X
· Νευροεξελικτικές διαταραχές που σχετίζονται με τη σχολική επίδοση (Δυσλεξία, ΔΕΠΥ)

 
ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής (ΔΕΠ) και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)
Ο σκοπός του σεμιναρίου είναι η απόκτηση βασικών γνώσεων και εύρεση τρόπων αντιμετώπισης της ΔΕΠ-Υ, καθώς και η ενδυνάμωση του βιογραφικού με την απόκτηση του πιστοποιητικού για την αγορά εργασίας. Η διάρκεια του είναι για δυο μήνες με ένα δίωρο την εβδομάδα.

Περιγραφή του αντικειμένου

Η Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας αποτελεί μία από τις συχνότερες αναπτυξιακές διαταραχές της σχολικής αλλά και της προσχολικής ηλικίας. Ένα παιδί μπορεί να έχει διαγνωστεί μόνο με Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής ή μόνο με Υπερκινητικότητα ή μπορεί να υπάρχει και συνοσηρότητα. Εκδηλώνεται σαν δυσκολία στη συγκέντρωση της προσοχής, με ή χωρίς υπερδραστήρια και παρορμητική συμπεριφορά. Οι δυσκολίες που παρουσιάζονται αφορούν συνήθως τους τομείς μάθησης γι’ αυτό και τα περισσότερα περιστατικά διαγιγνώσκονται στη σχολική ηλικία. Ωστόσο σημαντικά είναι και τα προβλήματα που δημιουργούνται στους τομείς της κοινωνικοποίησης καθώς επίσης συχνές είναι και οι συναισθηματικές δυσκολίες που προκύπτουν. Είναι σημαντικό να επισημάνουμε πως η ΔΕΠ-Υ πρέπει να παρουσιάζεται σε δυο τουλάχιστον πλαίσια. Είναι εκ γενετής νευροαναπτυξιακή διαταραχή που διαρκεί εφόρου ζωής. Για κάποιον που δεν γνωρίζει, ένα παιδί με ΔΕΠ-Υ, περιγράφεται συχνά ως ένα παιδί αρκετά ζωηρό που δεν ενδιαφέρεται να μάθει ή ως ένα παιδί που δε θέλει να συγκεντρωθεί για να κάνει αυτό που «πρέπει». Η πραγματικότητα απέχει αρκετά από αυτό που περιγράφουν αρκετοί, καθώς ουσιαστικά, ένα παιδί με ΔΕΠ-Υ μπορεί να μάθει διδάσκοντάς του κατάλληλες τεχνικές και βοηθώντας το να βρίσκει ο ίδιος στρατηγικές αντιμετώπισης των δυσκολιών του.

Θέματα που αναλύονται στο σεμινάριο

· Τι είναι η ΔΕΠ-Υ.

· Διαχωρισμός Ελλειματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας

· Δυσκολίες ανά τομείς (σχολικής, κοινωνικής ζωής)

· ΔΕΠ-Υ και ξένες γλώσσες

· Ανίχνευση και διάγνωση (ψυχομετρικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται)

· Παρέμβαση και τρόποι αντιμετώπισης

· Ο ρόλος της Εντατικής Αλληλεπίδρασης και της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης

· Παιχνίδια που βοηθούν τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ

· Παρουσίαση περιστατικών



ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥΚρίσεις πανικού σε παιδιά και ενήλικες
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικών με τις κρίσεις πανικού που μπορεί να βιώνουν τα παιδιά και οι ενήλικες, καθώς και η ενδυνάμωση του βιογραφικού με την απόκτηση του πιστοποιητικού για την αγορά εργασίας. Η διάρκειά του είναι δύο ώρες την εβδομάδα για ένα μήνα
 
Περιγραφή του αντικειμένου

Ο φόβος είναι το συναίσθημα αυτό που βιώνουμε όταν νιώθουμε ότι απειλούμαστε από κάποιο κίνδυνο υπαρκτό. Το συναίσθημα αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να αντιδράσουμε με τέτοιο τρόπο προκειμένου να μειώσουμε ή και να εξαλείψουμε αυτή τη δυσάρεστη αίσθηση. Ένα κλασσικό παράδειγμα μιας τέτοιας κατάστασης είναι η περίπτωση που κάποιος κλέφτης βρεθεί μες στο σπίτι μας. Θα νιώσουμε φόβο προκειμένου να δράσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να προστατευτούμε από τον κλέφτη και να νιώσουμε ασφαλείς. Αντίθετα, οι κρίσεις πανικού οφείλονται σε ένα φόβο που δεν είναι υπαρκτός αλλά γίνεται άμεσα αντιληπτός από το άτομο που το νιώθει. Οι κρίσεις είναι απροσδόκητες και δε λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της έκθεσης του ατόμου σε καταστάσεις που του δημιουργούν άγχος. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως η λέξη «πανικός» προέρχεται από το όνομα του θεού Παν ο οποίος ήταν ένας ευφυής και ζαβολιάρης θεός, που συχνά χρησιμοποιούσε μεταμφιέσεις για να κρύψει την αληθινή του ταυτότητα προκειμένου να τρομάξει τους ανυποψίαστους ταξιδιώτες. Οι κρίσεις πανικού είναι ένα φαινόμενο αρκετά συχνό στην εποχή μας. Υπάρχουν άνθρωποι που πάσχουν από κρίσεις πανικού που δυσχεραίνουν τη λειτουργικότητά τους στην καθημερινότητα και άνθρωποι που έχουν βιώσει έστω και ένα επεισόδιο κρίσης πανικού κάτω από πολύ πίεση και άγχος. Εμφανίζονται σε ενήλικες, ωστόσο σημαντικά είναι και τα ποσοστά εμφάνισης σε παιδιά και εφήβους. Τι είναι λοιπόν οι κρίσεις πανικού και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν είναι κάποια από τα θέματα που θα μας απασχολήσουν σε αυτό το εκπαιδευτικό-βιωματικό σεμινάριο.

Θέματα που αναλύονται στο σεμινάριο
 
· Κρίσεις πανικού-Διάγνωση και Αιτιολογία

· Τρόποι αντιμετώπισης- Γνωσιακή προσέγγιση

· Βοηθητικές Ασκήσεις Αυτοχαλάρωσης

· Παρουσιάσεις περιστατικών και εξέλιξη των κρίσεων

· Βιώνοντας κρίση πανικού


ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Ο ρόλος του παιχνιδιού στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ατόμου από τη βρεφική ηλικία έως και την ενήλικη ζωή
Ο σκοπός του σεμιναρίου είναι η απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων παιχνιδιού, καθώς και η ενδυνάμωση του βιογραφικού με την απόκτηση του πιστοποιητικού για την αγορά εργασίας. Η διάρκειά του είναι δύο ώρες την εβδομάδα για ένα μήνα.

Περιγραφή του αντικειμένου

Η ετυμολογία της λέξης παιχνίδι (παιχνίδι-παίζω-παιδί) μας δείχνει πόσο άρρηκτα συνδεδεμένο είναι το παιχνίδι με το παιδί και πως καθορίζει, διαμορφώνει και επηρεάζει την προσωπικότητα του. Η ανάγκη του παιδιού για παιχνίδι ξεκινά από τη βρεφική ηλικία και αυτή η ανάγκη εξακολουθεί να υπάρχει, με διαφορετική μορφή, και στην ενήλικη ζωή. Το παιχνίδι είναι αυτό που θα βοηθήσει το παιδί να δημιουργήσει δεσμό με τον γονέα-πρόσωπο φροντίδας και αργότερα με τα παιδιά με τα οποία θα συναναστραφεί. Στην ενήλικη ζωή, το παιχνίδι είναι αυτό που θα απελευθερώσει το άτομο και θα του φέρει στην επιφάνεια συναισθήματα που δε βιώνει κάτω από τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Υπάρχουν διάφορες κατηγορίες παιχνιδιών που αντιστοιχούν στα διάφορα στάδια εξέλιξης της ζωής ενός ατόμου (διερευνητικό, μιμητικό, δημιουργικό…) καθώς επίσης και διαφορετικές κατηγορίες που εξυπηρετούν και εκπαιδευτικές ανάγκες (παιχνίδια μάθησης). Σε γενικές γραμμές θα λέγαμε ότι το παιχνίδι είναι η αυθόρμητη δραστηριότητα που έχει ως βασικό στόχο την ικανοποίηση και την ευχαρίστηση των εμπλεκόμενων. Πέρα όμως από την ευχαρίστηση, μέσα από το παιχνίδι ικανοποιούνται και άλλες ανάγκες, αναπτύσσονται δεξιότητες και για αυτό το λόγο έχουν διατυπωθεί και διάφορες θεωρίες σχετικές με την αξία του παιχνιδιού (Freud, Piaget, Winnicott). Το παιχνίδι είναι ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια του ενήλικα ο οποίος πρέπει να το χρησιμοποιήσει σωστά για να βοηθήσει το παιδί να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί.

Θέματα που αναλύονται στο σεμινάριο

· Τι είναι το παιχνίδι

· Τα είδη παιχνιδιού

· Δεξιότητες παιχνιδιού

· Κριτήρια επιλογής παιχνιδιού

· Βασικές θεωρίες για την αξία του παιχνιδιού

· Ο ρόλος του ενήλικα

· Τι προσφέρει το παιχνίδι στα παιδιά

· Παιχνίδι και ενήλικες

· Ιδέες για παιχνίδια σε διάφορα πλαίσια